Alle leerlingen blijven op school over. Voorafgaand aan de kleine pauze (10.15 – 10.30 uur of 10.30 – 10.45 uur) is er gedurende vijf minuten de gelegenheid om iets te eten (fruit) en te drinken. De middagpauze valt tussen 12.30- 13.00 uur. Iedere groep eet hierin (10-15 minuten) en doet aan (buiten)spel. Ouders zorgen zelf voor het meegeven van voldoende eten/boterhammen en drinken voor hun kind voor zowel de kleine pauze als de middagpauze. Aan het overblijven op school zijn geen kosten verbonden.

We willen gezond eten op school voor iedereen makkelijk maken, om zo bij te dragen aan een goede ontwikkeling van de kinderen. Samen met de ouders zorgen we voor gezond eten en drinken tijdens de ochtendpauze en de lunch. Trakteren doen we zo gezond mogelijk. Er is ruimte om individuele afspraken te maken bij een allergie, dieet of een bepaalde (geloofs)overtuiging.

Geschikt voor de kleine pauze vinden wij bijvoorbeeld:
  • Fruit, zoals appel, peer, banaan, kiwi, druiven, meloen, pruim en mandarijn.
  • Groente, zoals worteltjes, komkommer, paprika, snoeptomaatjes en radijsjes.
  • Volkoren of bruine boterham, volkoren knäckebröd, roggebrood of mueslibol.

 Omdat we een continurooster hebben, eten de kinderen op school. Wij rekenen erop dat de kinderen een gezonde lunch meekrijgen van huis. En gezond betekent een lunch zonder koek, snoep of chips.

Geschikt voor de lunch vinden wij bijvoorbeeld:
  • Volkorenbrood of bruinbrood, besmeerd met zachte halvarine of margarine uit een kuipje.
  • Eventueel als variatie: volkoren knäckebröd, roggebrood of mueslibol.
  • Geschikt beleg voor in het trommeltje is zoals 30+ kaas, 20+ of 30+ smeerkaas met minder zout, ei, hüttenkäse en light zuivelspread.
  • Notenpasta of pindakaas zonder toegevoegd zout of suiker.
  • Groente en fruit, zoals tomaat, komkommer, paprika, banaan, appel en aardbei. Lekker als beleg en voor erbij.

Kinderen drinken tijdens de ochtendpauze en de lunch dranken zonder toegevoegde suikers. We vragen ouders daarom bij voorkeur geen limonade, frisdrank, sportdrank en vruchtensap mee te geven.

Geschikt voor drinken vinden wij bijvoorbeeld:
  • Kraanwater.
  • Thee zonder suiker.
  • Halfvolle melk, karnemelk of yoghurtdrank zonder toegevoegde suikers.